Kortingsbon toevoegen
Je kan klanten korting geven of hun waardebon laten verzilveren in hun winkelmand. Hiervoor hebben ze een code nodig die ze ingeven bij ‘Coupon code’ en toevoegen door op ‘Coupon toepassen’ te drukken.
STAP 3:
Geef een ‘Coupon code’ in. Dit is de code die de klanten ook moeten ingeven. Het best is om alles aan elkaar te typen (b.v. JAN22 als je januari 2022 bedoelt).
Je kan hier ook een code laten genereren om een unieke code te verkrijgen.
Het is ook mogelijk om een beschrijving te geven, al wordt dit vaak niet gebruikt.
STAP 4:
Scroll een beetje naar beneden (tot bij ‘Coupon gegevens’). In het tabblad ‘Algemeen’ kies je voor het soort korting dat je wil geven. Je kan kiezen uit ‘Procentuele korting’ (vaak gebruikt bij bepaalde acties), ‘Vaste winkelmand korting’ (voor b.v. waardebonnen) of ‘Vaste productkorting’ (dan geef je de korting voor elk product).
Een stapje lager geef je het ‘Coupon bedrag’ in. Dit is ofwel het aantal procent dat er korting is ofwel het bedrag van de korting (zet hier GEEN min voor!)
Onderaan dit scherm kan je een uiterste datum voor de korting aanklikken. Dat kan handig zijn voor een bon die een jaar geldig is of een actie die verloopt op een bepaalde datum.
STAP 5:
Bij het tabblad ‘Gebruiksbeperking’ kan je instellen voor welke (soort) producten je wel of niet die bepaalde korting wil toestaan.
Bij ‘Minimale besteding’ en ‘Maximale besteding’ kan je een bedrag ingeven, als dat van toepassing is.
Daaronder staan 2 vakjes die je kan aanvinken (lees hiervoor de uitleg achter de vakjes).
Bij de 4 invulvakken hieronder kan je bepalen voor welke producten of productcategorieën er wel of geen (= ‘uitgesloten) korting geldt.
Het onderste invulvak kan je gebruiken als je de korting aan 1 bepaalde persoon geeft. Zo kunnen anderen deze code niet gebruiken.
STAP 6:
Bij het tabblad ‘Gebruikslimieten’ geef je in hoe vaak de code kan worden gebruikt.
‘Gebruikslimiet per coupon’ betekent het aantal keer deze code kan worden gebruikt. Standaard staat dit op ‘Onbeperkt gebruik’. Dit kan je op 1 zetten bij een winactie of bij een waardebon.
‘Gebruikslimiet per klant’ betekent het aantal keer deze code kan worden gebruikt per persoon (bij b.v. een volgende aankoop). Dit staat standaard ook op ‘Onbeperkt gebruik’.